Personvernerklæring for Justitia AS

  1. Innledning

Justitia AS (heretter «vi» eller «oss») er forpliktet til å beskytte personvernet til våre klienter, samarbeidspartnere og andre registrerte. Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker, lagrer og beskytter personopplysninger i samsvar med personvernforordningen (GDPR) og annen relevant lovgivning.

  1. Behandlingsansvarlig

Justitia AS er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet i denne erklæringen. Vår kontaktinformasjon er:

 

  1. Formål og rettslig grunnlag for behandlingen

Vi behandler personopplysninger for følgende formål:

  • Etablering og administrasjon av klientforhold: For å vurdere mulige interessekonflikter og gjennomføre kundekontroll i henhold til hvitvaskingsloven. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle rettslige forpliktelser (GDPR art. 6 nr. 1 bokstav c) og for å ivareta vår berettigede interesse i å sikre integritet og etterlevelse (GDPR art. 6 nr. 1 bokstav f).
  • Ytelse av juridiske tjenester: For å gi juridisk rådgivning og representasjon. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle en avtale med den registrerte (GDPR art. 6 nr. 1 bokstav b).
  • Fakturering og regnskapsføring: For å administrere betalinger og oppfylle våre forpliktelser etter regnskapslovgivningen. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse (GDPR art. 6 nr. 1 bokstav c).

 

  1. Kategorier av personopplysninger

Vi behandler følgende kategorier av personopplysninger:

  • Identifikasjonsopplysninger: navn, fødselsnummer, adresse
  • Kontaktinformasjon: telefonnummer, e-postadresse
  • Saksrelatert informasjon: korrespondanse, avtaler, rettsdokumenter
  • Betalingsinformasjon: bankkontonummer, fakturadetaljer
  • Annen informasjon som er nødvendig for å utføre våre juridiske tjenester

 

  1. Lagring og sletting av opplysninger

Personopplysninger lagres så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen eller for å overholde lovpålagte krav. Vi følger følgende lagringsperioder:

  • Klientadministrasjon: Opptil 10 år etter avslutning av siste sak
  • Lagring av saksdokumenter: Opptil 10 år etter avslutning av siste sak
  • Faktureringsinformasjon: Opptil 5 år etter utløpet av det regnskapsår fakturering ble foretatt

 

  1. Dine rettigheter

Du har rett til:

  • Innsyn i dine personopplysninger
  • Retting av uriktige opplysninger
  • Sletting av opplysninger
  • Begrensning av behandlingen
  • Dataportabilitet
  • Å trekke tilbake samtykke
  • Å klage til Datatilsynet

 

  1. Informasjonssikkerhet

Vi har iverksatt nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dine personopplysninger mot tap, misbruk og uautorisert tilgang. Dette inkluderer kryptering, tilgangskontroll og regelmessig vurdering av sikkerhetsrutiner.

  1. Overføring av personopplysninger

Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter, med mindre det er nødvendig for å oppfylle våre juridiske forpliktelser eller etter samtykke fra deg. Våre leverandører av IT-tjenester vil kunne ha tilgang til personopplysninger dersom personopplysninger er lagret hos leverandøren eller på annen måte er tilgjengelig for leverandøren i henhold til kontrakten med oss. Leverandørene opptrer i henhold til databehandleravtale og under vår instruks.

  1. Endringer i personvernerklæringen

Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert fra tid til annen. Eventuelle endringer vil bli publisert på vår nettside.

  1. Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte oss på: